Skip to content

johan van bever

advertentie
De Provincie Oost-Vlaanderen heeft enkele bemerkingen overgemaakt aan de NMBS aangaande het nieuwe vervoersplan, ook voor onze regio. 

Op 14 december lanceerde de NMBS een nieuwe dienstregeling met het Vervoersplan 2014-2017. De Provincie nam een coördinerende rol voor de Oost-Vlaamse steden en gemeenten en stelde een dossier samen voor de NMBS met daarin een aantal prioritair weg te werken leemten en knelpunten en een ruimere ambitie naar 2020 toe. De meeste klachten hebben betrekking op de gebrekkige stiptheid en capaciteitsproblemen, vooral op de lijnen Gent-Brussel, Kortrijk-Zottegem-Brussel en Sint-Niklaas-Mechelen. Het wegvallen van de categorie IR-treinen zorgt hierbij voor extra verwarring. Een andere groep van getroffen reizigers ondervindt nadelen van het wegvallen van rechtstreekse verbindingen, waardoor een overstap moet worden gemaakt. Korte overstaptijden zorgen voor onzekerheid en langere reistijden, bijvoorbeeld voor reizigers tussen Aalst en Geraardsbergen.