Skip to content

johan van bever

advertentie
Net IT, een IT-bedrijf op de Gentse Steenweg in Zottegem zal de volgende 4 jaar alle binnenkomende meldingen en klachten over Infrabel behandelen. Het bedrijf heeft deze aanbesteding zopas binnen gehaald.

Dagelijks lopen er gemiddeld 18 klachten binnen. Die worden beheerd via een systeem dat ge├»nstalleerd en beheerd wordt door CRM-leverancier Net IT. CRM is een Engelse afkorting voor de dienst die relaties onderhoudt met klanten. Met het nieuwe systeem zal Infrabel de meldingen van die klanten effici├źnter kunnen behandelen, waardoor het contact met buurtbewoners die opmerkingen hebben over de woonomgeving rond spoorwegen zal verbeteren en er ook beter kan geantwoord worden op de vragen. Dat zal de communicatie met de buurtbewoners ten goede komen. Wie een melding of klacht heeft, kan die via telefoon, e-mail of de website van Infrabel doorgeven. Net IT bouwt een meldingsplatform dat instaat voor een vlotte verwerking en opvolging van alle meldingen. Uit de cijfers blijkt hoe belangrijk dat is. Dagelijks komen er gemiddeld 18 meldingen binnen over de spoorweginfrastructuur of over werken aan het spoorwegennet. Dat kan gaan van geluidshinder en trillingen tot inkomensverlies en schade aan woningen.