Skip to content

johan van bever

advertentie
De stad Zottegem wil het verblijfstoerisme aanwakkeren, meer gaan samenwerken met horeca en middenstand en de stad meer in de toerisistiche kijker zetten. Voor dat laatste worden her en der kaders geplaatst waarin bezoekers "groeten uit Zottegem" kunnen delen op sociale media. Een van de nieuwigheden wordt de uitbouw van een digitaal toerismeloket. Nu belt men vaak naar de dienst Toerisme maar het is de bedoeling dat de mensen thuis via de pc hun programma kunnen uitstippelen. Uit cijfers blijkt dat de helft van de toeristen online op zoek gaat naar informatie over hun bestemming. Met een digitaal loket kan iedereen een dagje Zottegem plannen met alle bezienswaardigheden en eetgelegenheden. Het stadsbestuur mikt er op dat er vanuit de horeca een idee komt voor een Egmontmenu dat aan de bezoekers aangeboden kan worden. Kindvriendelijk gezinstoerisme is een van de uitdagingen. Samen met de Zottegemse jeugdraad en de Jeugddienst werkt de stad aan een formule om de kinderen de stad te laten bezoeken en ontdekken. Verspreid over de stad komen enkele kaders met "groeten uit Zottegem" waarin mensen kunnen figureren. De toeristen kunnen zichzelf hierin fotograferen en als men dat dan op de sociale media deelt, komt de stad opnieuw in de kijker te staan. Het worden geen vaste constructies. De kaders zullen regelmatig verplaatst worden, afhankelijk van de locatie die men extra in de kijker wil zetten.